Informacje dotyczące zakupów

Jakość produktów

Wszystkie towary sprzedawane przez firmę Pro-West Sp. z o.o. pochodzą z bieżącej produkcji, bezpośrednio od producentów. Posiadają ich pełną gwarancję i są produktami pełnowartościowymi.


Koszty przesyłki

Dostawa realizowana jest za pośrednictwem firmy spedycyjnej. Koszty przesyłki zależą od wielkości złożonego zamówienia. W przypadku zamówienia:

Wysyłki zagraniczne realizowane będą wg cennika spedycji dla konkretnego kraju.
W przypadku transportu papieru okryciowego - obowiązuje indywidualna wycena.

* Podane kwoty są wartościami netto.  Koszty za pobranie doliczane są osobno i wynoszą 6 zł netto.


Ceny produktów

W przypadku zainteresowania ceną naszych produktów prosimy o kontakt z firmą, pod nr 52 323 50 10, mailowo lub za pośrednictwem formularza kontaktowego w zakładce KONTAKT. W związku z rozszerzaniem sieci dystrybucji na terenie Polski, nie udostępniamy cen produktów na naszej stronie internetowej.


Składanie zamówienia

Zamówienia  możecie Państwo składać telefonicznie, mailowo lub faxem. Zamówienia realizujemy tego samego lub nastepnego dnia roboczego więc towar wysłany naszym kurierem otrzymacie Państwo w ciągu 2-3 dni roboczych.


Dostępność produktów

Większość produktów dostępna jest na bieżąco w magazynie firmy Pro-West. W przypadku braku dostępności zamówionego towaru, o terminie realizacji zamówienia poinformujemy Państwa drogą mailową lub telefoniczną.


Termin realizacji zamówienia

W większości przypadków termin realizacji zamówienia nie przekracza 2-3 dni roboczych od momentu prawidłowego złożenia zamówienia.

Biorąc pod uwagę fakt, że w niektórych przypadkach może zaistnieć konieczność zamówienia towaru z magazynów producentów, należy się liczyć z tym, że czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu. W takich przypadkach niezwłocznie podamy Państwu orientacyjny termin, w jakim otrzymacie Państwo przesyłkę.


Sprawdzanie przesyłki

Jeżeli po otrzymaniu przesyłki stwierdzą Państwo, że dostarczony towar posiada braki lub został mechanicznie uszkodzony, prosimy zażądać, żeby kurier sporządził protokół szkody i zostawił Państwu jego oryginał (koniecznie należy spisać taki protokół od razu - w dniu dostawy). Następie prosimy o niezwłoczne poinformowanie Działu Zamówień Pro-West Sp. z o. o. w celu jak najszybszego rozwiązania problemu.

Uwaga! Przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń (bez protokołu szkody) powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub jakiegokolwiek uszkodzenia mechanicznego. Innymi słowy, jeżeli nie zostanie wypełniony wspólnie z przewoźnikiem/kurierem protokół szkody w momencie odbioru przesyłki, wówczas droga reklamacji zostanie zamknięta.

Jeżeli w momencie dostawy wystąpią jakiekolwiek trudności ze sprawdzeniem towaru lub nastąpi odmowa spisania protokołu szkody przez kuriera, prosimy o spisanie jego danych osobowych – imienia, nazwiska oraz numeru telefonu – i niezwłoczne przekazanie tych informacji handlowcowi prowadzącemu zamówienie.


Zwrot lub wymiana towaru

Jeżeli dostarczony przez kuriera towar jest zgodny ze złożonym przez Państwa zamówieniem, a mimo to z jakichś względów chcą Państwo z niego zrezygnować, istnieje możliwość zwrotu towaru* (pod warunkiem, że jest nieuszkodzony i nieużywany) w przeciągu 14 dni roboczych od daty jego otrzymania. Jednocześnie zastrzegamy, że jeśli pomyłka przy wyborze właściwego towaru wynikła z Państwa strony, wówczas jego wymiana lub zwrot środków pieniężnych mogą potrwać do 14 dni roboczych od daty dostarczenia zwrotu zamówienia do firmy Pro-West Sp. z o.o..

Jeżeli dostarczony Państwu towar nie był zgodny z zamówieniem, które Państwo złożyliście w naszej firmie prosimy o niezwłoczne poinformowanie nas o tym fakcie. Tak szybko, jak tylko to możliwe, wymienimy towar na właściwy na swój koszt (pod warunkiem, że jest nieuszkodzony i nieużywany).

Wymiana towaru na zgodny ze złożonym zamówieniem dokonana zostanie pod warunkiem dostępności zamówionego produktu w naszym magazynie.

W przypadku braku dostępności towaru na wymianę, firma Pro-West Sp. z o. o. zastrzega sobie możliwość zwrotu środków pieniężnych za zakupiony towar.

*dot. klientów indywidualnych


Sposoby płatności

Płatność za realizację zamówienia następuje wg ustalonych warunków handlowych. Dostępne są następujące formy płatności: przedpłata, termin płatności lub płatność przy odbiorze.

W przypadku niektórych mało popularnych towarów lub sprowadzanych pod indywidualne zamówienie zastrzegamy sobie możliwość pobrania zaliczki w wysokości 30% wartości towaru lub przedpłaty.


Dowód zakupu

Dowodem dokonania zakupu w naszej firmie jest faktura VAT przesyłana do Państwa drogą elektroniczną, poprzez e-mail lub za pośrednictwem Poczty Polskiej.

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 roku w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U. Nr 133, poz. 1119) faktura VAT nie wymaga podpisu.


Zasady reklamacji

I. Prosimy o dokładne sprawdzenie dostarczonego towaru w momencie odbioru.

Jeżeli stwierdzą Państwo, że otrzymany towar posiada jakiekolwiek braki, lub został uszkodzony mechanicznie, prosimy zażądać, żeby kurier spisał protokół szkody i zostawił Państwu jego kopię (ważne, żeby nastąpiło to w dniu dostawy), oraz o niezwłoczne poinformowanie Działu Zamówień Pro-West Sp. z o. o. celem jak najszybszego rozwiązania problemu.

Uwaga! Przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń (bez protokołu szkody) powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub jakiegokolwiek uszkodzenia mechanicznego. Innymi słowy, jeżeli nie zostanie wypełniony wspólnie z przewoźnikiem/kurierem protokół szkody w momencie odbioru przesyłki, wówczas droga reklamacji zostanie zamknięta.

Jeżeli w momencie dostawy wystąpią jakiekolwiek trudności ze sprawdzeniem towaru lub nastąpi odmowa spisania protokołu szkody przez kuriera, prosimy o spisanie jego danych osobowych – imienia, nazwiska oraz numeru telefonu – i niezwłoczne przekazanie tych informacji handlowcowi prowadzącemu zamówienie.

II. Podstawą do rozpatrzenia reklamacji jakościowej jest potwierdzenie zakupu (faktura VAT) towaru w firmie Pro-West Sp. z o. o. Identyfikacji Kupującego dokonujemy na podstawie numeru zamówienia lub faktury VAT.

Jeżeli producent udzielił gwarancji na zakupiony w naszej firmie towar, możecie Państwo złożyć reklamację niezgodności zakupionego towaru z umową na dwa sposoby:

Bezpośrednio u sprzedawcy, którym jest firma Pro-West Sp. z o. o. Reklamację taką należy zgłosić na piśmie i przesłać ją drogą elektroniczną na adres biuro@prowest.pl lub drogą pocztową na adres firmy Pro-West Sp. z o. o.

U producenta za pośrednictwem firmy Pro-West sp. z. o. Możecie w tym przypadku skorzystać Państwo z uprawnień wynikających z udzielonej przez producenta gwarancji, w której firma Pro-West jest tylko pośrednikiem.

III. Reklamację należy zgłosić w miejscu zakupu towaru - w siedzibie firmy, telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Po złożeniu odpowiedniej reklamacji nasi Pracownicy Działu Handlowego skontaktują się z Państwem i poinformują o procedurze reklamacyjnej.

IV. Jeżeli uznana zostanie reklamacja jakościowa lub stwierdzona zostanie niezgodność towaru z umową, wówczas wymiana zostanie dokonana zgodnie z dostępnością produktu w naszym magazynie.

W przypadku braku dostępności towaru w magazynie, a co za tym idzie możliwości jego wymiany, firma Pro-West Sp. z o. o. zobowiązuje się do zwrotu środków pieniężnych za towary uznane w procesie reklamacji.

V. Koszty transportu towaru do/z reklamacji. Klient zobowiązany jest dostarczyć reklamowany produkt na swój koszt, pod adres wskazany przez pracowników Działu Handlowego.

Transport reklamowanego towaru do firmy Pro-West Sp. z o. o. lub innego punktu reklamacyjnego odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej Schenker.

Jeżeli reklamacja jakościowa zostanie uznana przez producenta nie ponosicie Państwo  żadnych kosztów związanych z usługą transportową. Koszty transportu pozostają wówczas po stronie firmy Pro-West Sp. z o. o.
Jeżeli jednak reklamacja jakościowa zostanie oddalona przez producenta, wówczas koszty transportu pokrywacie Państwo, zgodnie z cennikiem spedycyjnym Schenker.

Za usługę transportową firma Pro-West Sp. z o. o. wystawia fakturę VAT

Składając zamówienie akceptujecie Państwo powyższy regulamin.


Ochrona prywatności

Rejestracja użytkownika na naszej stronie internetowej wymaga podania informacji kontaktowych (telefon, adres e-mail) oraz informacji niezbędnych do weryfikacji klienta. Państwa dane wprowadzone do formularza zamówienia będą wykorzystywane przez firmę Pro-West Sp. z o. o. wyłącznie do w/w celów. Będziemy jednak zobowiązani, jeśli wyrażą Państwo zgodę na wykorzystanie numeru telefonu lub adresu e-mail w celach wyrywkowego zbierania opinii na temat jakości świadczonych przez nas usług. Powierzone nam przez Państwa dane osobowe są przesyłane i przechowywane z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa, spełniających wymagania polskiego prawa.